23 Ekim 2009 Cuma

Nerde O Eski Bol Balık Yılları

Yaklaşık Olarak 12 Yıldır İstanbul'da İkamet Ediyorum.İlk Başta Eğtimim İçin Gelmiştim Bu Koca Şehire Anacak Daha Sonra Burayı Sevdim ve Burada Yaşamaya Kararverdim. Tabi İstanbul'da Yaşayan Çoğu İnsan Gibi Bende Denize Hayran Oldum ve Her Geçen Gün Şunu Anladımki Denizsiz Olmuyor Alışan Biri İçin.


Tabi Deniz Olurda Deniz Ürünleri Olmazmı.Hele Birde Balık Olmazsa Olmazlardandır. Hemen Hemen İstanbul'un Bütün Semtlerinde Balık Restorantları Mevcuttur.Özelliklede Denize Kıyısı Olan Semtlerde Bu Daha Fazla Görünmektedir.


Ancak Ben İlk İstanbul İle Tanıştığım Bir Kaç Yılda İstanbul'da Çıkan Balık Sayısı Çok Fazladır.Şöyle Hatırlıyorumda Fazla Uzağa Gitmemize Gerek Kalmadan Ufak Bir Sandal İle Az Birşey Kıyıdan Açılıp Açıkta Olta Atığımızda Gün İçerisinde Bolca Balık Tutar Evimize Dönerdik.Her Gittiğimizde de Elimiz Boş Dönmezdik.Tabi Bu İşin Ticaretini Yapan Büyük Balık Şirketlerinin Ozaman Tuttukları Balıkta Yeteri Kadar Fazlaydı. Ancak Yıllar Bir Birini Kovaladıkca Değil Ufak Bir Sandal İle Kıyıdan İleriye Doğru Açılıp Fazla İleriye Gitmeden Değil Balık Tutmak,Artık Gırgır İle Balık Tutmaya Çıkıp Balık Ticareti Yapan Büyük Tekneler Bile Nerdeyse Artık Boş Dönmeye Başladı.


Hal Böyle Olunca Tabiki Bizlerde Eskisi Kadar Balık Yiyemez Olduk. Olan Balıklarda Maşşallah Yoklukta Almış Başını Gidiyor. Örneğin Bir Adet Lüfer Balığının Fiyatı 12,5 Tl,Bir Adet Palamut 15 Tl,Bir Kg Çinekop 15 Tl'ye Satılmakta.Hadi Buyrun Bu Ekonomik Krizde Balık Yiyin yiye Bilirseniz...


Balıkcılık,Balık,Hamsi,Lüfer Balığı,Palamut Balığı,Çinekop Balığı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder