23 Mart 2010 Salı

Akademisyen Kopya Çekerken Yakalandı

Bir çok öğrenciin eğtim hayatı boyunca bir defaya mahsus olsada sınavlarda kopya çekmiştir. Her öğrencinin kendine göre sınavlarda farklı kopya yöntemleri vardır. Bir çok hoca sınav esnasında öğrencilerinin kopya çekmemeleri için yoğun çabalar harcarlar.Ancak uyanık öğrenciler ne yaparlar ederler yinede kopya çekmek için yeni metodlar geliştirirler. Ancak gazetelerede haber konusu olan bu kopya çeken ise bir öğrenci değil aksine belli bir eğtim alıp üniversitelerde Akademisyenlik yapan Yar.Doç.Dr oldu. Bu haberi ilk okuduğumda bende şaşkınlığımı gizliyemedim açıkcası.Bundan dolayıda bu konuyu sizlerlede paylaşmak itedim.Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Spor Öğretmenliği Bölümü Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Dursun G., doçentlik unvanı için girdiği Üniversitelerarası Kurul Yabancı Dil Sınavı'nda (ÜDS) bluetooth (kablosuz) kulaklıkla kopya çekerken yakalandı. Dursun G. hakkında idari soruşturma başlatıldı.

Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından Türkiye'nin değişik illerinde pazar günü gerçekleştirilen ÜDS'ye giren Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Spor Öğretmenliği Bölümü öğretim üyesi Yrd.Doç.Dr. Dursun G., kulak içerisine yerleştirdiği bluetooth kulaklığı ile kopya çekerken sınav görevlileri tarafından yakalandı. Doçentlik unvanı için girdiği dil sınavında kopya çekerken yakalanan Yrd.Doç.Dr. Dursun G., hakkında önce sınav görevlileri tarafından tutanak tutuldu. Tutanakla birlikte adli makamlara sevk edilen Dursun G. hakkında Samsun Cumhuriyet Savcılığı tarafından takipsizlik kararı verildi. Yrd.Doç.Dr. Dursun Güler'in kablosuz kulaklığı başını sardığı sargı bezinin altına gizlediği, soranlara travma geçirdiğini söylediği öne sürüldü.

Amasya Üniversitesi Rektörü Prof.Dr. Zafer Eren, Yrd.Doç.Dr. Dursun G.'nin dil sınavında kopya çekerken yakalandığını doğrulayarak, "Bu olaya söyleyecek bir laf bulamıyorum. Toleransı söz konusu değil. Sınavda tutulan tutanak ÖSYM'ye gönderildi. ÖSYM'nin üniversitemize göndereceği rapor doğrultusunda konuyla ilgili yasalar boyutunda ne gerekiyorsa gereken yapılacaktır. ÖSYM'nin raporunun elimize ulaşmasını bekliyoruz" diye konuştu.

3 yorum:

  1. Kocaaa yrd.dç kopya çekior yaf :D biz nie çekmeyeilim ala alaa cezasıda en fazla bi sınavımız iptal oluor..:D:D kopya çekenlere duyrulur korkmayın ÇEKİN :)))

    YanıtlaSil
  2. vayy be zeki adammış vesselam teknolojinin nimetlerini kullanmış:) ama bunun öğrettiğinde öğrenciler nerelere varır bilemem kopiciiiiiiiii şeyyy :)

    YanıtlaSil
  3. Nerelere varırmış bakiim ablacm :P

    YanıtlaSil