18 Mart 2010 Perşembe

İnternet Explorer 9'u Herkes Kullanamıyacak

Microsoft öncelikle bizlerin internette rahatlıkla dolaşmamızı sağlamak için internet explorer 6 çıkarmışlardı.Bunu sırasıyla internet explorer 7 ve 8 takip etmişti. İnternet explorer 8'de yaşanılan bazı aksaklıklardan dolayı Microsoft kısa bir süre içinde internet explorer 9 çıkaracağını duyurmuştu. Buda biz kullanıcılar arasında yep yeni bir heycana sebep olmuştu.Ancak Microsoft tarafından yapılan bir açıklama bizlerdeki bu heycanın kısa sürmesine neden oldu.Heyecanla IE 9'un ilk sürümünü indiren çoğu kişi "Windows Internet Explorer Platform Review Windows SP2'den önceki işletim sistemlerini desteklememektedir" mesajını görünce şok yaşadı. Internet Explorer'ın yeni sürümünün Windows XP'yi desteklemediğini ilişkin haberlerin yayılmasının ardından Microsoft da resmi açıklama yaparak bu haberi doğruladı. Yani Internet Explorer 9 sadece Vista ve Windows 7 kulanıcılarına hitap edecek. Fakat Windows XP ve daha düşük seviyedeki işletim sistemleri altında çalışmayacak.Bu durumda tüm dünyadaki windows işletim sistemi kullanıcılarının yüzde 26'sının yeni Internet Explorer'ı kullanabileceği tahmin ediliyor. Windows XP kullanan yüzde 65'luk kesimin ve diğer işletim sistemlerini kullanan yüzde 9'luk kesimin ise IE9 deneyimi yaşayabilmesi için işletim sistemini en az Vista'ya yükseltmesi gerekiyor. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder